Suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate. Procedura de punere în aplicare a hotărârilor judecătoreşti

Redacţia
08 septembrie 2022 4 min read
Procedura de punere în aplicare a hotărârilor judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate, în baza prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, din 31.08.2022, parte integrantă din Ordinul 1587/2022 este în vigoare de la 08 septembrie 2022.

Procedura de punere în aplicare a hotărârilor judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate, în baza prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, din 31.08.2022, parte integrantă din Ordinul 1587/2022 este în vigoare de la 08 septembrie 2022.

Aceasta se aplică contribuabililor declaraţi inactivi, potrivit art. 92 alin. (1) lit. a) -g) din Codul de procedură fiscală, pentru care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate, în baza prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004. 

Punerea în aplicare a hotărârii judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate se face cu data pronunţării hotărârii judecătoreşti.

Amintim că potrivit Ordonanţei nr.11/2022, în cazul suspendării executării deciziei de declarare în inactivitate, dispusă de instanţele de judecată în baza prevederilor Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, toate efectele deciziei de inactivare sunt suspendate până la încetarea acesteia şi contribuabilul/plătitorul se reactivează pe perioada suspendării.

Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:

a) "Referat privind măsurile propuse pentru punerea în aplicare a hotărârilor judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării/anularea/menţinerea Deciziei de declarare în inactivitate, precum şi în cazul încetării de drept a suspendării executării acesteia, în baza prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004", prevăzut în anexa nr. 2;

b) "Notificare", prevăzut în anexa nr. 3;

c) "Notificare privind aplicarea prevederilor art. 14 alin. (1) teza a II-a din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004", prevăzut în anexa nr. 4.

Competenţa pentru punerea în aplicare a hotărârii judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate revine compartimentului cu atribuţii în domeniul gestionării registrului contribuabililor din cadrul organelor fiscale în a căror evidenţă fiscală sunt înregistraţi contribuabilii/plătitorii, denumit în continuare compartiment de specialitate.

Fluxul de punere în aplicare a hotărârilor judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate, la data suspendării executării

Compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală a contribuabililor declaraţi inactivi comunică compartimentului de specialitate hotărârile judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării deciziilor de declarare în inactivitate, în maximum 3 zile de la data pronunţării hotărârii judecătoreşti, în vederea punerii în aplicare a prevederilor acestora.

Pentru reactivarea contribuabilului, în baza hotărârii judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat motivat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în care bifează situaţiile corespunzătoare suspendării executării deciziei de declarare în inactivitate şi care conţine în mod obligatoriu:

a) datele de identificare ale contribuabilului (denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală);

b) numărul şi data deciziei prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;

c) numărul şi data hotărârii judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate pentru respectivul contribuabil;

d) motivaţia propunerii de scoatere din oficiu din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi;

e) propunerile privind efectele aplicării suspendării executării deciziei de declarare în inactivitate şi motivaţia acestora, potrivit pct. 6-8, după caz.

Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate şi se înaintează spre aprobare conducătorului organului fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de directorul general adjunct care coordonează compartimentul de specialitate.

În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea hotărârii judecătoreşti de către compartimentul juridic, pe baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate înscrie în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Centrul naţional pentru informaţii financiare, menţiunea de reactivare, începând cu data pronunţării hotărârii judecătoreşti prin care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate pentru respectivul contribuabil.

www.lege5.ro

Rapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

Noua platformă de informare juridică dezvoltată de Indaco este aici!

După trei decenii de experiență în dezvoltarea soluțiilor juridice, Indaco Systems prezintă lege6.ro, o nouă platformă guvernată de AI, care se auto-îmbunătățește zilnic

lege6 logo