Consiliul UE a adoptat un regulament de stabilire a unor standarde de performanță mai stricte privind emisiile de CO2 pentru autoturismele și camionetele noi, se anunţă într-un comunicat de presă.
Noile norme vizează reducerea emisiilor generate de transportul rutier, care are cea mai mare pondere de emisii generate de transporturi – și oferă impulsul adecvat pentru ca industria autovehiculelor să treacă la o mobilitate cu emisii zero, asigurând în același timp inovarea continuă în industrie.
Noile norme stabilesc următoarele obiective:
Rapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii.
- reduceri cu 55% ale emisiilor de CO2 pentru autoturismele noi și cu 50% pentru camionetele noi din 2030 până în 2034, comparativ cu nivelurile din 2021;
- reduceri cu 100% ale emisiilor de CO2 atât pentru autoturismele noi, cât și pentru camionetele noi din 2035;
- reducerea treptată a plafonului creditelor de emisii pe care producătorii le pot primi pentru ecoinovații care reduc în mod verificabil emisiile de CO2 pe șosea, la maxim 4 g/km pe an din 2030 până la sfârșitul lui 2034 (în prezent stabilit la 7 g/km pe an)
- o metodologie comună la nivelul UE, care urmează să fie elaborată de Comisie până în 2025, pentru evaluarea emisiilor de CO2 generate pe durata întregului ciclu de viață al autoturismelor și camionetelor introduse pe piața UE, precum și pentru combustibilii și energia consumate de aceste vehicule.
