Registrul entităţilor publice şi un registru pentru alte entităţi

Mihai Sintescu
10 octombrie 2017 3 min read
Reţinem, în primul rând, că registrul nu se mai referă strict la entităţi publice.
În condiţile aplicării noilor reglementări privind plata defalcată a TVA, ministrul finanţelor a aprobat modificări şi completări la Ordinul nr. 2.004/2013 dat pentru stabilirea Procedurii privind registrul entităţilor publice.
Ordinul nr. 2590/2017, modificator, a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 791/2017 şi este în vigoare din data de 6 octombrie.
 
Reţinem, în primul rând, că registrul nu se mai referă strict la entităţi publice: prin modificări semnalate, denumirea nouă este "registrul entităţilor publice şi registrul altor entităţi", cu proceduri  de înregistrare distincte pentru cele două categorii.
 
Procedura privind registrul entităţilor publice
În registrul entităţilor publice se înregistrează instituţiile publice definite prin:
  • art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice:
    • instituţii publice - denumire generică ce include Parlamentul, Administraţia Prezidenţială, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice, alte autorităţi publice, instituţiile publice autonome, precum şi instituţiile din subordinea sau coordonarea acestora, finanţate din bugetele aferente pentru diferitele categorii de instituţii publice;
    • art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale:  instituţii publice locale - denumirea generică, incluzând comunele, oraşele, municipiile, sectoarele municipiului Bucureşti, judeţele, municipiul Bucureşti, instituţiile şi serviciile publice din subordinea acestora, cu personalitate juridică, indiferent de modul de finanţare a activităţii acestora;
    • entităţile clasificate în administraţia publică potrivit Regulamentului (CE) nr. 2.223/96 al Consiliului din 25 iunie 1996 privind Sistemul european de conturi naţionale şi regionale din Comunitate, cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru înregistrare, se selectează opţiunea «Entitate Publică» în rubrica «Tip entitate» din formularul «Fişa Entităţii».

În tot cuprinsul procedurii, sintagma "Fişa Entităţii Publice" se înlocuieşte cu sintagma "Fişa Entităţii".

Entităţile publice înregistrate în registrul entităţilor publice până la data intrării în vigoare a ordinului sw modificare a procedurii trebuie să facă eventualele modificări în informaţiile deja înregistrate în sistem pe baza formularului "Fişa Entităţii" potrivit procedurii actualizate.
 
Procedura privind registrul altor entităţi
În registrul altor entităţi se pot înregistra operatorii economici şi alte entităţi decât cele publice – astfel cum sunt definitemai sus, prin modificările de reglementare – care aplică mecanismul plăţii defalcate a TVA şi utilizează ordinul de plată multiplu electronic (OPME).

Formularul "Fişa Entităţii" poate fi depus la ghişeul unităţii Trezoreriei Statului la care entitatea solicită deschiderea/are deschis contul în scop de TVA odată cu depunerea documentelor necesare deschiderii contului sau ulterior. Formularul "Fişa Entităţii" se depune pe suport hârtie, semnat olograf, precum şi pe suport electronic (pdf). Nu se admite depunerea formularului numai în forma tipărită fără prezentarea acestuia în format electronic (pdf).

Formularul "Fişa Entităţii" este tipărit şi semnat olograf de către reprezentantul legal al entităţii sau de către o altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie, în cazul din urmă find anexată şi împuternicirea acordată de reprezentantul legal.

Dacă datele sunt corecte, formularul este transmis la nivelul activităţii de trezorerie şi contabilitate publică judeţene/a municipiului Bucureşti.

Formularul poate fi modificat oricând este necesar, neexistând restricţii legate de momentul în care se poate transmite formularul "Fişa Entităţii" modificat.

Ai nevoie de Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale? O poți obține în varianta actualizată, în format .PDF sau MOBI apăsând AICI! 
comentarii

Noua platformă de informare juridică dezvoltată de Indaco este aici!

După trei decenii de experiență în dezvoltarea soluțiilor juridice, Indaco Systems prezintă lege6.ro, o nouă platformă guvernată de AI, care se auto-îmbunătățește zilnic

lege6 logo