Guvernul vrea o aplicație informatizată pentru aranjarea documentelor, pentru că actuala procedură “are la bază o interfață de lucru rudimentară”. Conform Profit.ro, noua aplicație IT ar urma să fie achiziționată de Secretariatul General al Guvernului cu aproximativ un million de euro.
În nota de fundamentare a achiziției se arată că Guvernul are nevoie de noi modele de raportare și de arhivare electronică, posibilități mai complexe de căutare și filtrare a documentelor, precum și o analiză a datelor din sistemul informatic. Actualul sistem este depășit, conform actelor depuse de oficiali, astfel că fluxul de lucru este întârziat, anevoios și cu carențe.
"Necesitatea unui astfel de instrument constă în aceea că el reprezintă un mecanism de optimizare a deciziei precum și o modalitate de a asigura concordanța dintre documentele planificate de către ministere și incluse în Planul Anual de Lucru al Guvernului (PALG) și cele care ajung, în final, pe agenda ședinței de guvern", se mai spune în documentația achiziției pe care a depus-o SGG.
Practic, din documentație rezultă că noua aplicație va asigura un calendar de elaborare și de aprobare a documentelor actelor normative emise de guvern, cu posibilitatea de a arhiva și de a analiza toate datele, de a căuta după anumite criterii unele documente, precum și de a semnala, automat, eventuale întârzieri sau nereguli în elaborarea lor.
Contractul este estimat la 3,8 milioane de lei, fără TVA, iar ofertele se pot depune până la sfârșitul lunii februarie, urmând ca din martie, acestea să fie analizate de comisia constituită la nivelul SGG.
